Artiklid

Sõnades on Eesti hariduse arengukavad ambitsioonikad, reaalsus on aga see, et lapsevanem ei leia lapse erivajadusi arvestavat sobivat koolikohta, koolil ei ole ressurssi, et õpilast ja vanemat toetada, ning kõigi nende paberite otsas põlevad läbi õpetajad, tugimeeskond ja lapsevanemad, kirjutab Merike Jürilo arvamusloos ERRi uudisteportaalis.

Riigi eelarvearutelude taustal käib debatt, kuhu raha jagub ja kuhu mitte.

Inseneride ja teiste spetsialistide puudus on tõmmanud tuntud Saaremaa ettevõtete kasvutempole pidurit, mõnel juhul takistanud ka töö õigeaegset valmimist.

„Üldiselt me hoiame oma töötajaid, ja kui meil mõnes valdkonnas on töötajaid puudu, siis püüame esmalt seda lahendada ettevõttesiseselt – et leida talente ja märgata inimeste oskusi –, aga meil on ka keerulisemaid positsioone, mis nõuavad tehnilist kõrgharidust, näiteks insenerid. Neid on raske leida ja me kasutame kõiki kanaleid, et leida üles inimesed, kes meie ettevõttesse sobiksid ja tahaksid siia tulla,“ räägib Incap Estonia personalijuht Kristi Steinberg.

Edasi loe: https://arileht.delfi.ee/artikkel/120245228/kust-leida-insenere-toojoukriisis-vaevlevad-saaremaa-ettevotted-kasutavad-spetsialiste-otsides-koiki-olekorsi

Oktoobrikuu töötuse kasv polnud töötukassale üllatuseks, kuid nende andmeil kasvas töötus ajaloolises mahus. Suurimat muret valmistab inimestele uue töö leidmine.

Edast loe: https://www.aripaev.ee/uudised/2023/11/06/oktoobris-kasvas-tootus-ajaloolises-mahus

 

 

Saates “Minu karjäär” rääkis Alexela personalijuht Marjut Engelbrecht, milliseid väljakutseid praegune majanduslik olukord värbamisel pakub ning probleemidest äärealadele tööjõu leidmisega.

“On väga problemaatiline Eesti äärealadele töötajate leidmisega, kui päevas liigub kaks bussi: üks hommikul kell 6 ja teine õhtul kell 10. Tallinnas ja Harjumaal transpordi tõttu töötajate leidmisega probleeme ei ole, Ida-Virumaal või Lõuna-Eestis aga küll,” rääkis Engelbrecht.

Seni oma töötajate ametiühingutesse koondumist vältida suutnud elektrisõidukite tootja Tesla on sattunud ametiühingute surve alla Euroopas ja USA-s.

Kui enamikel Euroopas tegutsevatel autotööstusettevõtetel on sõlmitud kollektiivlepingud töötajaid esindatavate ametiühingutega, siis USA-s alguse saanud Elon Muski omandis olev Tesla on seni suutnud kollektiivlepingute sõlmimist oma Euroopa tehastes vältida.

Edasi loe: https://www.err.ee/1609155595/tesla-on-ametiuhingute-kasvava-surve-all