Töökohtade vahendamisega tegelevad ettevõtted kinnitavad, et valdav osa hooajatöid ei eelda erialahariduse olemasolu, kuigi eelnev kogemus tuleb alati kasuks.
CV-Online´i turundusjuht Heikko Gross rääkis, et üldjuhul hakkavad ettevõtted juba märtsis hooajalisi töötajaid otsima ja see periood kestab kuni juuli-augustini. Kõige aktiivsemalt otsitakse hooajatöötajaid aprillis-mais, millele viitab iga-aastane töökuulutuste arvu kasv sel perioodil.
Tema sõnul on suviste ametite valik üsna lai – alates toote esitleja ja klienditeenindaja positsioonist kuni internetikasiino teenindaja ja välisriigis giidi positsioonini. «Hooajatöödele iseloomulikult on enim klienditeenindusega seotud pakkumisi, aga otsitakse ka näiteks asendussekretäre või kokkasid,» lausus ta.
Kõige enam värbavad uusi inimesi Grossi sõnul ettevõtted, kelle töökoormus suvel kasvab, enamasti on need seotud klienditeenindusega, nagu näiteks Meritoni ja Radissoni hotelliketid, McDonald’s, Statoil ja Tallink. «Kohati aga vajatakse suveperioodiks puhkavatele inimestele ajutisi asendajaid – see puudutab nii teenindus- kui ka muid sektoreid, näiteks on asendajaid värbamas mobiilioperaator Tele2,» lisas ta.
Personalifirma Manpower Baltikumi müügijuht Kristjan Vanaselja leidis, et kõige enam otsivad suveks tööjõudu tootmis- ja logistikaettevõtted, kes vajavad puhkuste asendamiseks või ka hooajaks täiendavat tööjõudu: lao- ja tootmistöölisi. Järgmisena tõi Vanaselja välja samuti klienditeenindajad ning asendussekretärid.
Raskusi tuleb tõsta
Valdav osa hooajatöid erialaharidust ei nõua, samas tuleb kogemus ettevõtte tegevusvaldkonnas kindlasti kasuks. «Mõne ameti puhul on aga eelnev kogemus ja kohati ka kutsetunnistus olulised, siinkohal võib välja tuua näiteks koka positsiooni,» märkis Gross.
«Kuna tegemist on enamasti ajutiste töökohtadega, mida on võimalik lühikeseks aja ja juhendamisega täita, siis erilisi suuremaid nõudmisi kandidaatidele ei esitata. Oluline on tahe ja valmisolek korrektselt tööl käia, soov tööd teha ning mõnel juhul ka valmisolek graafiku alusel töötada, näiteks nädalavahetustel või õhtuti,» selgitas Vanaselja ja lisas: «Laotöö puhul tuleb tihti ette, et kandidaadid peavad olema võimelised tõstma raskemaid esemeid.»
Klienditeenindajatele kehtivad Vanaselja arvates praktiliselt samad nõudmised, aga oluliseks peetakse ka kliendile orienteeritust, Tallinnas võõrkeelte oskust (eelkõige vene keel, aga ka inglise ja soome keele oskus). Isikuomaduste poolest hinnatakse Grossi sõnul kõige rohkem positiivset ellusuhtumist ja sõbralikkust.
Grossi arvates võib eeldada, et paljud klienditeenindusega seotud tööpakkumised on ahvatlevamad noorematele, kellel puudub eelnev töökogemus ja kes soovivad suvisel perioodil endale lisaraha teenida. Samas ei ole tegemist reegliga ja vanuselisi iseärasusi on raske välja tuua, sest soovitud iga tööpakkumistel otseselt välja ei tooda.
Liis Velsker