Kui tööl mõni apsakas juhtub, on tihti kiusatus see kellegi teise kaela ajada või tuua esile häirivad tegurid, mistõttu see viga tekkis.
Kolumbia Ülikooli teadlased vaatlesid 134 juhtivtöötaja alluvate tagasisidet ning leidsid, et end kaitsvad juhid hinnati vähem mõjusaks kui juhid, kes tunnistasid oma vigu ning otsisid võimalusi nende parandamiseks, vahendab Business Insider. Esimeste puhul on tegu enese kaitsmisega, mistõttu vaidlustasid nad enda kohta käiva kriitilise tagasiside.
Uuringus hinnati juhi eneseteadlikkust, suhtlust töötajatega, kohanemisvõimet ja oskusi tegeleda firma peamiste eesmärkidega.
Teadlaste väitel vähendab kaitsmisrefleks nii juhtide õppimisvõimet kui ka kahjustab mõtteviisi, mis aitaks neil edasi areneda ja lahendada firmasiseseid probleeme. Uuringutega tõestati, et õppimisvõimelisemate juhtide firmad on tulusamad ning töötajate poolt rohkem hinnatud. Seega vähendab seesugune enesekaitse nii inimese arengut kui ka tööalast edu.
Kaitsva käitumise vähendamiseks soovitatakse vältida vaidlemist. Pigem tasub vastamisega natuke oodata, kritiseerijat märkuste eest tänada ning läbi mõelda, kas tal võib õigus olla. Sel viisil jääb ruumi enesearenguks, isegi kui see tundub ebamugav.
Teadlased soovitavad ka läbi vaadata firma viimased projektid ning esitada endale kriitilisi küsimusi, mis neis valesti läks, millisel põhjusel nii juhtus ning mida saaks teha, et tagada edu tulevikus.
Tarbija»Töö
Toimetaja: Maiken Mägi
reporter