Kas tunned, et tööandja väärtustab Sind? Kas ta jagab Sulle tagasisidet ja tunnustab, kui täidad Sulle seatud eesmärgid? Üha enam on hakatud rääkima tööandjatest, kes peavad tulemuste kõrval väga oluliseks ka ettevõtte sisekliimat ja suhtumist töötajatesse – ettevõtte tähtsaimasse varasse. Väljundiks võib olla motiveeriv tasustamissüsteem, karjäärivõimalused, head töötingimused, hambaravi kompensatsioon aga ka haiguspäevadel töötasu säilitamine – selliseid hüvesid pakkuvatele tööandjatele on selge, et töötajate väärtustamine loob hea kuvandi tööturul ning lihtsustab omakorda aasta-aastalt keerulisemaks muutuvaid personaliotsinguid.
Kes meist siis ei tahaks töötada ettevõttes, kus tööandja tõesti väärtustab oma töötajaid? Kuidas aga saada kandideerides teada, missugune töökeskkond ja -kultuur on Sind ees ootamas?
Tee eeltööd!
Nii autoostu planeerides kui ka reisipakkumist otsides teeme me eeltööd – täpselt samamoodi peaksid toimima ka siis, kui otsid uut töökohta. Õpi tundma Sulle huvipakkuvat ettevõtet! Näiteks, millist infot annab Sulle ettevõtte kodulehekülg? Kui Sul veab, on ettevõte kirjutanud oma väärtustest ja tegemistest just seal.
Kui koduleheküljelt vajalikku infot ei leidnud, siis heida pilk sotsiaalmeediasse. Infot, mida sa kolmandatest allikatest leiad, hinda aga kriitiliselt – tasub meeles pidada, et vahel jätavad ebakonstruktiivseid kommentaare just konkurendid!
Pööra tähelepanu!
Soovitame vestlusele minnes pöörata tähelepanu sellele, kuidas töötajad omavahel suhtlevad. Sellest saad vihjeid, kas on tegu väga ametliku, loomingulise või hoopis vaba keskkonnaga. Vaata võimalusel veidi ringi – kas töötajad on kõik eraldi tubades või möödud ehk avatud uksest, kust kostab ühtlast kontorisuminat? Või satud ehk hoopiski kellegagi lifti oodates vestlema?
Küsi töövestlusel ettevalmistatud küsimusi!
Olles rääkinud töövestlusel töökohale kandideerimise motivatsioonist, vajalikest oskustest ja kogemustest ning tööülesannetest ja -tingimustest, on Sinu kord esitada tööandjale küsimusi. See on Sinu võimalus uurida ettevõttesiseste traditsioonide ja sisekliima kohta. Ehk võtad julguse kokku ja uurid isegi seda, mis motiveerib inimest, kes Sind intervjueerib seal töötama. Küsi, kas on ettevõte sõnastanud oma missiooni – mis see on? Kas ja kuidas veedavad töötajad kontoriväliselt koos aega? Need on väikesed asjad, kuid annavad edasi palju teavet selle kohta, kas töötajad tahavad ka töövälisel ajal koos viibida või tehakse töö ära ja minnakse igaüks isesuunas? Töövestlusel lisaküsimuste küsimine näitab ka tööandjale, et oled tõeliselt huvitatud ettevõttes töötama!