Eleen Laasner,
reporter
Küsimus „Kus sa näed ennast viie aasta pärast?“ ei tundu väga konksuga just olevat, aga sellele vastamine võib anda su tööintervjuu õnnestumisele hoogu juurde või teha hetkega maatasa kõik eelneva, millest oled rääkinud.
Selle populaarse küsimuse eesmärk on teha selgeks, kas kandideerija otsib lihtsalt tööd või tahab ta teha karjääri ja siduda oma tuleviku väljavaateid uue töökohaga, kirjutas Business Insider. Samuti annab see aimduse, kas tööotsija soovid ja plaanid on reaalsed.
Tööpakkujale annab küsimus ka ülevaate sinu tööeetikast, suhtumisest ja aususest ning sinu vastuse põhjal saab tööandja teada, kas oleksid firmale kasulik ka pikas perspektiivis.
Mõned variandid, mida tööandjad tegelikult „Kus sa näed ennast viie aasta pärast?“ küsimuse all mõtlevad:
1.Nad tahavad teada, kas oled oma vastuse mõtestanud. Ära jää selle koha peal toppama, vaid näita, et sul tõesti on tuleviku suhtes mingid ootused. Samas aga anna märku, et oled paindlik ja karjäär ei pea minema nii nagu praegu ette kujutad. Kõik teavad, et plaanid võivad muutuda, seega mõtle välja mingi siht ja anna ka mõista, et see ei pea nii minema, kui pole võimalik.
2.Nad tahavad ühtpidi hullu, aga teistpidi realisti. Ära lenda peale liiga optimistlikult ja suurte plaanidega. On normaalne mainida mõnda ametisisest positsiooni kõrgendamist, aga kohe direktoris saamise plaani letti käimine pole hea mõte, eriti kui oled alustamas firma madalaimalt ametikohalt.
3.Nad tahavad kuulda, et oled nõus endast kõik andma, enne kui hakkad palgakõrgendusele lootma. Personalijuht ei taha kuulda, et ootad juba kõrgemale ametipostile jõudmist järgmise aasta jooksul ja oled siis juba sobiv inimene oma bossi töökohale. Kellegi teise karjääri ähvardamine pole hea tava. Seega anna mõista, et enda ülestöötamine võtab aega ja palju pingutust, aga oled selleks valmis.
4.Nad tahavad veenduda, et oled veel ka viie aasta pärast samas firmas. Asutused panevad hulga raha ja tööjõudu selle alla, et leida uusi töötajaid ning neid koolitada. Nad ei taha, et kahe aasta pärast oma uute teadmistega kuskile mujale tööle asuksid. Seega ära ütle, et näed viie aasta pärast ennast hoopis muu ameti peal ja teises firmas – isegi, kui tegelikult nii plaanid.
5.Nad tahavad teada, kuidas firma ja uus ametikoht sinu pikaajaliste eesmärkidega kokku sobib. Jäta meelde, et eelkõige pead ikkagi rõhutama selle ametiposti olulisust, millele parasjagu kandideerid. Ütle, et sinu eesmärk on sel samal ametil saada nii heaks kui võimalik ja see on ka firmale kasulik. Räägi ka, kuidas oled nõus koos firmaga kasvama. Kui tahad eriti täpselt vastata, siis küsi enne, mida nemad uuelt töötajalt eeldavad ja vasta nende plaani järgi.